Jeśli posiadasz stare auto, które powoduje tylko koszty lub zostało uszkodzone w wypadku, to najlepszym wyjściem jest jego złomowanie. Jeśli nie wiesz, jak przebiega ten proces i co będzie ci potrzebne do wyrejestrowania zezłomowanego pojazdu w urzędzie, to przeczytaj dalej.

Jak działa kasacja aut -podstawy kasacji pojazdów

Złomowanie pojazdów polega na uznaniu, że dany pojazd jest niezdatny do dalszej eksploatacji. W rezultacie auto zostaje zdemontowane, a poszczególne elementy pojazdu podlegają utylizacji. Jednak jeśli jakieś części są sprawne, można je wykorzystać do naprawy innych samochodów. Złomować samochód można tylko w autoryzowanych stacjach demontażu pojazdów. Za zezłomowanie auta otrzymuje się kwotę zależną od wagi pojazdu, stanu rynkowego metali i polityki danej stacji. Przy mniejszej masie pojazdu niż 90% masy nowego pojazdu, stacja demontażu nalicza opłatę, nie przekraczającą 10 zł za każdy brakujący kilogram.

W dniu złomowania auto musi mieć ważne ubezpieczenie OC. Po złomowaniu samochodu należy go wyrejestrować w ciągu 30 dni. W pierwszej kolejności wypełnia się wniosek o wyrejestrowaniu pojazdu i udaje się z nim do wydziału komunikacji w urzędzie, w którym wcześniej rejestrowano auto. Oprócz wniosku o wyrejestrowanie, należy zabrać ze sobą dowód osobisty, dowód rejestracyjny, kartę pojazdu, tablice rejestracyjne, potwierdzenie polisy OC i zaświadczenie ze stacji demontażu pojazdów. Opłatę skarbową w wysokości 10 zł należy uiścić w kasie urzędu lub dokonać przelewu na konto urzędu. Po wyrejestrowaniu samochodu, można zgłosić się do ubezpieczyciela z wnioskiem o zwrot OC za niewykorzystany okres.

Jeśli utrzymanie auta kosztuje więcej niż z niego pożytku, warto zdecydować się na jego zezłomowanie. Skorzystaj ze sprawdzonej stacji demontażu pojazdów w twojej okolicy i legalnie zezłomuj swój samochód.